Monday, September 18, 2017

Freedom Writers VI


Now that we are done watching the movie Freedom Writers and we have answered questions about it and discussed it, we are going to... write about it.

The assignment:

You are going to choose one of the characters from the movie and write a letter to him or her.


Here (click on the link to get to a document) is a template of a letter with some ideas for words and expressions that you can use to begin and end your letter.
There are also questions that can help you think of things to include in your letter. Of course you are also welcome to come up with your own ideas.
You can save a copy of this letter and replace my suggestions with your own text.


I would like your letter to be around 500 words long, which is about a page. The font size should be 12 points and your letter should be divided into paragraphs. I will comment on your work along the way to help you improve your text.


Have you already forgotten about the characters in the movie? Not to worry! Have a look at this page: http://blogs.oregonstate.edu/wagarethnicstudies/character-profiles/

The best of luck!


What is being assessed?

Skriva
I… skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig enkelt och
begripligt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.

Dessutom kan eleven välja och använda sig av i huvudsak fungerande strategier som i viss mån löser problem i och förbättrar interaktionen.
I … skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation

Dessutom kan eleven välja och använda sig av fungerande strategier som löser problem i och förbättrar interaktionen.
I … skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss
anpassning till syfte, mottagare och situation

Dessutom kan eleven välja och använda sig av väl fungerande strategier som löser problem i och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.

No comments:

Post a Comment