Checklista för respons och bearbetning:

   
A.    Har du/skribenten:

1.)
ð      läst igenom texten högt för att lyssna på textens flyt, form och ev stavning?
ð      använt synonymer?
ð      fasta uttryck?
ð      förklarat och beskrivit med adjektiv/verb?
ð      utvecklat ditt resonemang med exempel och jämförelser?

2.)
ð      böjt verben rätt?
ð      använt pronomen rätt?
ð      använt idiomatiska uttryck?
ð      rätt preposition?
                        
3.)
ð      en tydlig struktur med en början, en mitt och ett slut?
ð      styckeindelat?
ð      använt rätt bindeord?
ð      använt sambandsord?

4.)
ð      punkt och stor bokstav?
ð      kontrollerat stavning och grammatik?

5.)
ð      besvarat alla frågor?
ð      en fungerande inledning och avslutning?
ð      rätt stilnivå (formell/informell)?
ð      inte använt slang?
ð      använt retoriska frågor?

6.)
ð      inte använt svengelska uttryck?
ð      förklarat svenska begrepp och företeelser?

B.    7.) Bearbeta eventuella kryss ovan.





Linking words to connect your ideas:

Addition:
And, furthermore, what is more, in addition, also, as well as
Reason:
For this reason, because of, the main reason why, since, therefore
Order:
First, firstly, in the first place, to begin with, second, after that, 
Example:
For example, for instance, such as
Summary:
Finally, in conclusion, to sum up, to conclude

Any spelling mistakes? 
Avoid making these mistakes: 
There: där, their: deras, they’re = they are: de är 
Much: mycket, many: många 
How: hur, Who: vem 
No: nej, Know: veta 
Want to: vill, will: ska
Where: var (plats), were: var 

Mind the spelling of these words: with, because, of course, beautiful, couldn’t, wouldn’t 

Any grammar mistakes? 
Det finns: There is (1) There are (2->)
Det fanns: There was (1) There were ( 2->) 

-s on verbs in the present tense when you talk about he/she or one thing

I go to school. 
My sister goes to school.

We swim in the pool.

The goldfish swims in the bowl. 

No comments:

Post a Comment