A. Har du/skribenten:
1.)
ð läst igenom texten högt för att lyssna på textens flyt, form och ev stavning?
ð använt synonymer?
ð fasta uttryck?
ð förklarat och beskrivit med adjektiv/verb?
ð utvecklat ditt resonemang med exempel och jämförelser?
2.)
ð böjt verben rätt?
ð använt pronomen rätt?
ð använt idiomatiska uttryck?
ð rätt preposition?
3.)
ð en tydlig struktur med en början, en mitt och ett slut?
ð styckeindelat?
ð använt rätt bindeord?
ð använt sambandsord?
4.)
ð punkt och stor bokstav?
ð kontrollerat stavning och grammatik?
5.)
ð besvarat alla frågor?
ð en fungerande inledning och avslutning?
ð rätt stilnivå (formell/informell)?
ð inte använt slang?
ð använt retoriska frågor?
6.)
ð inte använt svengelska uttryck?
ð förklarat svenska begrepp och företeelser?
B. 7.) Bearbeta eventuella kryss ovan.
Linking words to connect your ideas:
Addition:
And, furthermore, what is more, in addition, also, as well as
And, furthermore, what is more, in addition, also, as well as
Reason:
For this reason, because of, the main reason why, since, therefore
For this reason, because of, the main reason why, since, therefore
Order:
First, firstly, in the first place, to begin with, second, after that,
First, firstly, in the first place, to begin with, second, after that,
Example:
For example, for instance, such as
For example, for instance, such as
Summary:
Finally, in conclusion, to sum up, to conclude
Finally, in conclusion, to sum up, to conclude
Any spelling mistakes?
Avoid making these mistakes:
There: där, their: deras, they’re = they are: de är
Much: mycket, many: många
How: hur, Who: vem
No: nej, Know: veta
Want to: vill, will: ska
Where: var (plats), were: var
Mind the spelling of these words: with, because, of course, beautiful, couldn’t, wouldn’t
Any grammar mistakes?
Det finns: There is (1) There are (2->)
Det fanns: There was (1) There were ( 2->)
-s on verbs in the present tense when you talk about he/she or one thing
I go to school.
My sister goes to school.
We swim in the pool.
The goldfish swims in the bowl.
No comments:
Post a Comment